July 9, 2009

ალეგორიული ნაბოდვარი

უკვე რამდენიმე საათია წინ და უკან დავდივარ და შესაშური მონდომებით ვეძებ რაღაცას, ეს "რაღაც" საკმაოდ ჯიუტი ჩანს, ცოცხალი თავით არ მენახვება. ჩემს ოთახს უკვე მერამდენედ მოვავლე თვალი, მაგრამ ამაოდ, აქ არ არის, უფრო სწორედ მე არ ვარ აქ. ეს ხანები თურმე ჩემივე თავს ვეძებ. "სარკეში ნახე იქ იქნები" წაიწიკწიკა საათმა. მისი გონებამახვილობით აღფრთოვანებულმა კედელზე ჩამოკონწიალებულ მრგვალ ციფერბლატს სიყვარულით სავსე მზერა ვტყორცნე და სარკისკენ შევბრუნდი. "ვიპოვე" შევყვირე გახარებულმა, თუმცა მაშივე მივხვდი შეცდომას და ნირ წამხდარმა საათს გავხედე. "მხოლოდ და მხოლოდ კოლოფი ჩანს, მე არ ვარ"; "კიდევ ერთხელ დაათვალიერე ოთახი"; იხტიბარი არ გაიტეხა საათმა. მეც მეტი არც გზა მქონდა და არც საქმე. ასე რომ ისევ ჩემი ოთახის ქექვას შევუდექი. პირვეად ტანსაცმლის კარადა გამოვაღე და ის ის იყო შიგნით უნდა შემეხედა, ქარმა გაბრაზებით შემომიყვირა " მანდ შენი შესაფუთი მასალის გარდა ვერაფერს ნახავო" და კარებია მიაჯახუნა.
ჩემს მიერ, ჩემს ოთახში, ჩემივე თავის ძიებამ უკვე მერამდენედ ამაოდ ჩაიარა. ფარხმლის დაყრას და ახლა უკვე რამდენიმე დღის წინ დაკარგული, განსაკუთრებული შემთხვევებისთის განკუთვნილი მეორე "სიმ კარტის" ძებნა დავაპირე(არა რააა, მაგელანის შთამომავალი უნდა ვიყო, სულ რაღაცის ძიებაში ვარ). ეჭვი მაქვს მეორე ამოცანა უფრო ადვილი შესასრულებელი იქნებოდა, მიუხედავად მისი ზომის შეფარდებითი სიმცირისა ჩემს თავთან, რომ არა თუთიყიში, რომელმაც ცხრა წლიანი დუმილის ფიცი დაარღვია და "ტყეშია, ტყეშიაო" იქამდე იძახა, სანამ სალაშქრო ატრიბუტიკის ჩალაგება არ დავიწყე.

ოდესმე ფიქრებთან ერთად ტყეში სალაშქროდ წასულხართ? თუ არა გეტყვით, რომ ამ დროს ზურგჩანთა ძალიან მძიმეა. თითქოს საკუთარი ტვირთის სიმძიმე საკმარისი არ იყოს, ფიქრებიც შენ გკიდებენ საკუთარ ზურგჩანთებს. ერთი სიტყვით მივდივართ მე და ჩემი ფიქრები ტყეში ჩემი თავის საძებნად, თუმცა არც ერთს წარმოდგენა არ გვაქვს სად შეიძლება იყოს, არადა უკვე დაბნელდა. მგლების ყმუილი ისმის, შორიდან ლომის ღრიალსაც მოვკარი ყური, ჩემგან ასიოდე მეტრში კი ავაზას თვალებმა შემომანათეს. ის ის იყო შიშისგან სული უნდ გამეფრთხო, ერთ-ერთმა აზრმა თავში ხელი რომ წამომარტყა და გესლიანი ხმით შემიძახა"არც შენ ხარ მაუგლი და არც საქართველოშია მასეთი მრავალფეროვანი ფაუნაო". მივხვდი რა რომ ფიქრი მართალი იყო და ირგვლივ ერთი ცხოველიც კი არ ჭაჭანებდა შვებით ამოვისუნთქე, იქვე მდგარ საკუთარი ოინით აღფრთოვანებულ ფანტაზიას მომაკვდინებლად მკაცრი მზერა ვტყორცნე და მომავალში თავის დაზღვევის მიზნით დამაძინებელი აბების მიღება და ზურგჩანთაში ჩაძრომა ვუბრძანე.

მას შემდეგ რაც ირგვლივ კიდევ ერთხელ მიმოვიხედე, სმენა დავძაბე და დავრწმუნდი, რომ უახლოეს მომავალში რომელიმე მტაცებელი ცხოველის ხახაში არ ვიპოვიდი საკუთარ თავს კვლავ გზას დავადექი .
როგორც ზღაპრებში იტყვიან, ბევრი ვიარე თუ ცოტა, შუაგულ ტყეში მივადექი ერთ გამოქვაბულს. შიგნით შესული მივხვდი რომ მიტოვებულ, ნახევარფაბრიკატების გადამამუშავებელ ქარხანას მივდგომივარ. მოკლედ ბევრი რომ აღარ გავაგრძელო, აღმოვაჩინე, რომ მზა პროდუქტი კი არა ნახევარფაბრიკატი ვყოფილვარ და საკუთარი თავის საპოვნელად მისი დამუშავება და სრულყოფა იყო საჭირო. მას შემდეგ დიდი დრო გავიდა. სანამ ქარხნის რესტავრაცია მოვახდინე და დანადგარებზე მუშაობა ვისწავლე. ჩემი შრომის შედეგი კი ზის ეხლა და ბლოგავს. პერიოდულად ისევ "ვსტუმრობ" ხოლმე ქარხანას, თუ რაიმე დეტალი გამიფუჭდა ან მოდერნიზებას ვსაჭიროებ. ზემოთ აღნიშნულ ქარხანაში სხვა ნახევარფაბრიკატიბიც დადიან და საკუთარი თავების გამოსაძერწ-შესაკეთებლად. შიგადაშიგ დაბნეული ახალბედებიც შემოგვემატებიან ხოლმე. ისეთიც ბევრი გვინახავს საკუთარი თავის ძიებაში გვერდით ჩაუვლია გამოქვაბულისათვის და ვერ შეუმჩნევია. ფაქტრი კი ის არის რომ ყველა მარად მწვანე ნახევარფაბრიკატები, რომლის გადაწყობა , სრულყოფა და განვითარება ნებისმიერ მომენტშია შესაძლებელი.

პ.ს. არ შეიმჩნიოთ, მზეზე დიდხანს ვიყავი.

0 comments:

Post a Comment